GÜNEKAB (Güney Edirne Katı Atık Birliği) Başkanı Olcay Soran, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu‘nun GÜNEKAB konusundaki iddialarına, 16 Haziran 2020 Salı günü yaptığı yazılı basın açıklaması ile cevap verdi.
Soran, cevabi açıklamasında şu görüşleri aktardı;
Aday bile olmadığı halde, getirdiği eleştiri kendisi ile çelişmektedir
“Sayın Helvacıoğlu'nun geçtiğimiz günlerde GÜNEKAB hakkında yapmış olduğu bazı açıklamalara karşılık cevap verme ihtiyacı doğmuştur.
İlk olarak GÜNEKAB başkanının, en büyük ortak olan Keşan Belediye başkanı veya diğer üye belediye başkanlarından birisinin olması gerektiğini açıklamıştır. Fakat Sayın Helvacıoğlu hiçbir meclis toplantısına katılmadığı gibi 10.05.2019 tarihinde GÜNEKAB başkanının seçildiği meclis toplantısına katılmamış olup, aday da gösterilmemiştir.
Keşan Belediyesi adına toplantıya AK Parti Meclis Üyesi Nehir Gergin katılmıştır.
Toplantıya katılan 24 kişi oy birliği ile tek aday olarak gösterilen şahsımı seçmiştir. Yani Sayın Helvacıoğlu'nu temsilen toplantıya katılan AK Parti Meclis Üyesi Nehir Gergin de, tarafıma oy vermiştir. Ne Helvacıoğlu‘nu ne de diğer bir belediye başkanını GÜNEKAB Başkanı olmak üzere aday gösteren olmamıştır. Bu sebeple GÜNEKAB Başkanı olmamı eleştirmesinin hiçbir anlamı yoktur.
Zamanında aday bile olmadığı halde aradan bir sene geçtikten sonra böyle bir eleştiri yapması kendisi ile çelişmektedir. Hem tarafıma oy verip hem de seçilmemi eleştirmesini Keşan kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Bu konunun siyasi malzeme olarak kullanılması üzüntü vericidir.”
Başkanımızın içi rahat olsun, GÜNEKAB emin ellerdedir
Helvacıoğlu‘nun “evraksız avans harcamaları” konusunda yönelttiği eleştirileri de cevaplandıran Soran, “Başkanımızın içi rahat olsun, GÜNEKAB emin ellerdedir” diyerek şunları kaydetti;
2019 yılında 10 adet avans kullanımı gerçekleşmiştir. Bu avans harcamaları aşağıdaki gibidir:
- 01.2019-Kartuş ve hard disk alımı- 750,00 TL
- 03.2019-Ekap ücreti (Elektronik Kamu Alımları Platformu)- 255,00 TL
- 03.2019-LİKAB harita (Aplikasyon Krokisi bölgemizde sadece 1 kişi yapıyor)-500 TL
- 05.2019-Başkanlık seçimi sonrası NOTERE imza sirküsü çıkarılmak üzere ödenen ücret.-708,68 TL
- 06.2019-Birlik bünyesine alınan 2 adet semi treylerin RUHSAT İÇİN NOTERE ödenen para.- 489,30 TL
- 07.2019-Gunykt@hs01.Kep.Tr adlı KEP (kayıtlı elektronik posta) adresi için PTT ye ödenen ücret.-500,00 TL
- 08.2019-Vergi Dairesine damga vergisi ödemesi. -107,80 TL
- 09.2019-Misafir Ağırlama gideri (25.09.2019 tarihindeki mecliste ikram edilen çay, kahve, su vb.)-130,58 TL
- 11.2019-22 RS 557 plakalı Keşan Belediyesinde kira da bulunan frigo kasa kamyonetin Fenni muayenesi (TÜV TÜRK)-461,48 TL
- 12.2019-NOTER (Defter tasdik ücretinin ödenmesi) -505,08 TL
Toplam 4.407,92 TL’dir.
Tüm muhasebe fişlerinin arkasında fatura, dekont, gönderme emri, harcama talimatı ve nereye harcandığının açıklamaları mevcuttur. Sizlerin de gördüğü üzere harcama yapılan avanslar keyfi harcamalar değil birlik giderleridir. İçişleri Bakanlığı 2011-2020 yıllarına ait denetlemesi sonucunda herhangi bir eksiklik tespit edilmemiş olup müfettişin de bu konuda herhangi bir tenkidi yoktur. O yüzden başkanımızın içi rahat olsun GÜNEKAB emin ellerdedir. Bu konudaki takdiri saygıdeğer kamuoyu ve halkımıza bırakıyoruz.”
Toplantılarımıza katılıp bilgi alabilecekken bunu siyasi malzeme haline getirmesi manidardır
Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu‘nun yönelttiği eleştirilerden bir diğerinin de, 15 Mayıs 2020 tarihinde GÜNEKAB'tan bilgi edinme talebi ile ilgili olduğunu belirten Olcay Soran, şunları söyledi;
“Öncelikle bilgi ve belge talebine 15 iş günü içerisinde yani yasal süresi içerisinde cevap verdiğimizi belirtmek isterim. Bununla birlikle tam da bu noktada Sayın Helvacıoğlu'nun hiçbir toplantımıza katılmadığını hatırlatmak isterim. Toplantılarımıza katılıp bu bilgileri birinci elden alabilecekken bu konuyu medya önünde siyasi malzeme haline getirmesi manidardır. Çalışan personel ile ilgili bilgiler istenmişse de kişilerin rızası alınmadan bu bilgilerin verilmesi başlı başına suçtur. Zira ad ve soyadı kişisel veri kabul edilmektedir. Bizi yasaya aykırı davranmakla suçlamaktadır. Fakat asıl kendi talepleri yasaya aykırıdır.
Norm kadrolarımızda 11 memur, 6 işçi toplamda 17 kişi çalıştırma hakkımız mevcut iken 6 kişi çalışmaktadır. Personelin giderleri, gerçekleşen kesin gelir hesaplarının %40’ını geçmemekte, hatta bu oranın çok altında kalmaktadır. Müfettiş raporunda belirtilen kadro değişikliği 2014 yılında yapılmış olup bizim dönemimize ait bir tespit değildir. İlgili personelimiz daha sonra iktisat fakültesinden mezun olmuş ve diplomasını alarak görevine devam etmektedir. Kadro değişiklikleri yasal çerçevede gerçekleşmiş olup dönemin Valiliği tarafından onaylanmıştır.
25.12.2019 tarihinde Sayın Nehir Gergin'in, Keşan Belediye Başkanlığını temsilen vekil olarak katıldığı toplantıda, personel ücretlerinin belirlenmesi maddesi de görüşülmüştür. Personelin ücretleri Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın açıklamış olduğu sözleşmeli personelin ünvan bazında ücret tablosunda belirtilen aralıkta meclis kararı ile belirlenmiştir.
Birliğimizde 8 birlik üyesi bulunmakta olup alacaklarımızın %60’ından fazlasını Keşan Belediyesi oluşturmaktadır.
Keşan belediyesi tahsil ettiği her su faturasında yıllık evsel katı atık tarife raporunda belirtilen miktar kadar su faturalarına eklenmektedir.
Bir kısmının GÜNEKAB'a ödemesi gerekirken bu tutar ödenmemektedir. Böylece yasal yükümlülüğünü Keşan Belediyesi yerine getirmediğinden dolayı birliğimiz zor durumda kalmaktadır.
Koruklu bölgesinde sorumluluğumuzda olmamasına rağmen, daha temiz ve yaşanılabilir bir çevre oluşturmak adına yapılacak aktarma istasyonu projesinde, zemin çalışmaları tamamlanmış olup jeolojik etüd raporuna istinaden proje tamamlanacak ve imara esas durumuna getirilerek ihaleye çıkılacaktır.
Keşan Belediyesi yukarıda belirttiğimiz yüklü borcunu ödemesi halinde söz konusu proje hızlanacak ve bir an önce halkımızın hizmetine girecektir.
Sayın Helvacıoğlu birliğimizin tüzüğünde ki değişikliğin neden onaylanmadığını manidar bir şekilde sorarak, birliğimiz üzerinde bir şaibe varmış gibi bir hava yaratmıştır. Ancak, tüzük değişikliği yapılmış olsaydı, bu belediyelerin lehine olacak ve belediyeler daha az ödeme yapacaktı. Bu bağlamda Keşan Belediyesi’nin yılda ortalama 900 bin TL tasarrufu olacaktı.
Yani tüzük değişikliğinin Valilik tarafından onaylanmaması Keşan belediyesi ve diğer üye belediyelerin aleyhine olmuştur.
Bu tüzük değişikliğinde belediyelerin ödediği ortaklık payı binde 3’ten binde 6’ya yükselmekte ise de ton başı atık bedeli olan 35 TL’nin Tüzük Değişikliği ile alınmaması öngörülmüştü.
Saygıdeğer halkımıza ve kamuoyuna duyurulur.”